Körturnén 2018 del 1 av 5: Sammanfattning första dagarna

Även denna sommar åkte jag iväg på Chalmers Sångkörs årliga turné och denna gång bar det iväg till solkusten (Spaniens södra kust)!! Detta inlägg kommer att handla om resan dit och vår första dag där.

Vi sågs vid Chalmers strax efter lunch förra fredagen. Efter lite snabb info och så hoppade vi in i en buss som tog oss till Danmark.

Väl i Danmark körde bussen oss till Kastrup, Köpenhamns flygplats, varifrån vi skulle flyga :)

Vi kom fram rätt så sent till Málaga varpå en buss tog oss till vårt vandrarhem. Det var... ett speciellt vandrarhem, kan en lätt säga. Receptionen var också en bar, var detta fina talesätt stod på en tavla. Frukost ingick och serverades i baren.

Det var rätt cool dekoration på vandrarhemmet - halva krukor stod mot väggen med målad växtlighet i sig.

Morgonen därpå lämnade vi vandrarhemmet och åkte buss till Nerja, en liten stad öster om Málaga. På bilden nedan tror jag det är Málaga vi tittar på från bussen.

Finns många fina/coola byggnationer i Spanien - bl.a. denna bro:

Det första vi gjorde när vi kom till Nerja var att kolla in Nerjagrottan - "Cueva de Nerja".

Det var en cool grotta med en massa imponerande formationer! Vi gick ned i grottan i en sorts små korridorer:

.. och en digital guide berättade för oss vad vi tittade på i de olika grottrummen (jag glömde dock att fota denna digitala guide, men den såg ut som en stor smartphone).

Den här stora konstiga pelaren var typ "den största i världen av sin typ" eller något sådant. Den var rätt hög - kommer inte ihåg exakt med kanske typ 20 meter!

Efter grottbesöket fick vi buffé där det fanns massvis med olika matalternativ - det var nice!

Efter buffén åkte vi ned till själva staden Nerja där vi först hade lite fritid. Där fanns bland annat en massa små stränder:

Och en massa spännande glass!

Det fanns en sorts stor balkong som sträckte sig ut över havet som kallades "Europas balkong" - vilket på sätt och vis är rätt passande eftersom den liksom sticker ut från Europa (Afrika är ju på andra sidan medelhavet där).

Ovan: Jag på balkongen.
Ovan: balkongen och lite av Nerja.

Efter några timmars fri hopp och lek gick vi till kyrkan där vi senare samma kväll skulle ha konsert. Jag tog (förstås) inga bilder under konserten eftersom jag var lite upptagen då, men här är iallafall en bild på kyrkans insida!

Efter vår konsert - som blev mycket lyckad på så vis att vi fick stående ovationer från hela publiken både efter att vårt ordinarie program tog slut och efter vårt extranummer!

Efter konserten åkte vi buss till Fuengirola där vi skulle bo resten av vår vistelse. Vi skulle bo i en gigantisk villa en bit upp på ett berg - mer om det i ett senare inlägg - men nedan är iallafall en bild på Fuengirola från vår villa strax efter att vi kommit fram (vilket var runt midnatt). Ganska fet utsikt!

Fortsättning följer i nästa inlägg...