Körturnén 2017: Sammanfattning sista dagarna

Efter den fjärde dagen återstod tre dagar i Tjeckien utan några konserter = utan några plikter! Så vi åkte och gjorde roliga saker :)

Först åkte vi till Český ráj (även känt som "Bohemian Paradise"), en stor fin park och naturreservat öst om Prag. Där fanns mycket natur att se! Många fina sluttningar som denna nedan...

.. många fler fina sluttningar...

.. och även lite gamla hus här och var.

Men framförallt fanns även dessa roliga stenblock lite varstans!

Men även om det fanns många coola stenblock var det nog ändå alla fina skogsstigar jag kommer att minnas mest!

Ute i skogen hittade vi även en gravplats åt folk som dött när de försökt bestiga de konstiga stenpelarna och ramlat...

Vi i min grupp råkade gå en väg ut ur skogen lite tidigt så vi hade tid över innan tåget skulle gå hem. Och då hittade vi en vattenpark där vi kunde bara och åka vattenrutschkana :D

Dagen därpå var vi några som gick till ett museum med modern konst i Prag.

De hade då en utställning som hette "Big Bang Data" som handlade om hur datorer och internet har förändrat våra liv de senaste åren.

I detta rum illustrerade de hur många bilder som läggs upp på tumblr dagligen... det var en del.

De hade ett rum med olika generationers lagringsenheter. Här är hålkort från 50-talet, där varje hål eller icke-hål motsvarar en etta eller en nolla. Dessa kort rymde typ 80 B hehe :P

I ett annat rum fanns det en massa jordglobar med olika typ av statistik på.

På taket fanns, helt orelaterat till utställningen, en stor zeppelinare av trä, bara för att... konst!

Den fick vi gå in i så det gjorde vi :)

På kvällen skulle vi ha vår avslutningsmiddag, vilket vi alltid brukar ha på turnéerna. Vi var på en restaurang som hette "EtnoSvèt" som var en vegetarisk restaurang.

Vi fick vara nere i deras fina källarlokal...

... och i och med att det var en vegetarisk restaurang hade de förstås gott om vegetarisk mat! Som var riktigt bra och god också!

Som alltid gycklades det så det stod härliga till! 21 gyckel totalt tror jag att det blev :P

Efter festen, som var tvungen att stänga ganska tidigt pga. restaurangens regler, gick vi ut på stan för att fortsätta festen på någon bar. Det visade sig dock att det mesta var stängt så det slutade på vandrarhemmet :/ men vi såg en del skoj när vi gick hem, exempelvis detta seriemuseum (som däremot hade öppet vid den här tiden, när de flesta restauranger och barer hade stängt).

Vi såg även en hel del fina hus, exempelvis detta :)

Den allra sista dagen var det inget planerat direkt. Då var vi ett gäng som åkte till en sjö i utkanten av Prag. Det kostade pengar att ta sig till sjön (#IngenAllemansrättUtanförSverige) men det var riktigt härligt när vi väl var inne! Och det var så bra väder ^_^

Det fanns en massa skojgrejer som kostade pengar, som rutschkanan på bilden ovan, wakeboard, m.m., men vi nöjde oss med att njuta av solen, bada och spela lite volleyboll. Det var en riktigt härlig och lugn dag!

På kvällen gick vi till en fin pub som funnits sedan 1400-talet.

Det var en riktigt fin innergård på denna pubb med massvis av träd. Där umgicks vi tills de stängde och hade det trevligt :)

Allra sista dagen skulle vi inte åka supertidigt, men ändå ganska tidigt, så då gjorde vi inget särskilt mer än att packa och ta oss till flygplatsen. Väl vid flygplansutgången (eller "gaten" på svengelska) hittade vi ett piano där vi stod och sjöng medan en i kören spelade hehe #JobbigaKorister

Sammanfattningsvis en mycket trevlig och lyckad turné! ^_^